Online shops zijn niet meer uit ons dagelijks leven weg te denken. Mede door de problemen en de lockdowns als gevolg van de corona crisis is ons koopgedrag behoorlijk verandert. En het ziet er dan ook naar uit dat dat de komende tijd niet zal veranderen. Zelfs voor de crisis was het gemak van online winkelen al enorm groot. Natuurlijk zijn er inmiddels ontelbaar veel online fashion stores die hun collecties virtueel aan de man brengen. Maar ook andere bedrijven specialiseren zich steeds meer om via internet hun klanten te bereiken. Zo kun je tegenwoordig ook zonder problemen terecht bij aanbieders van verzekeringen, telefoonabonnementen en voedingssupplementen.
De gemakken die online fashion stores te bieden hebben
Om het je zo prettig en makkelijk mogelijk te maken bieden online fashion stores je een aantal gemakken. Natuurlijk is het grote voordeel dat je overal waar en wanneer je maar wilt toegang hebt tot je favoriete online store. Je kunt nieuwe collecties en artikelen bekijken terwijl je in het openbaar vervoer zit of gewoon languit thuis op je bank hangt. De meeste online fashion stores beschikken bovendien over een keurmerk zodat ze aan de juiste voorwaarden voldoen. Ook wordt het bestellen je zo eenvoudig mogelijk gemaakt met makkelijk te bedienen bestelpagina’s. Bovendien zijn de meeste online fashion stores zich ervan bewust dat je niet lang op je nieuwe kleding wil wachten en zij doen er dus alles aan om jouw nieuwe fashion zo snel mogelijk te bezorgen. Vaak is dat al de volgende werkdag met het gemak dat je het pakket eventueel op kunt halen in een fysieke winkel of afhaalpunt. Bekijk wat consumenten hierover te zeggen hebben op Luminablog.nl.
Wist je ook dat…
…. je volgens de Nederlandse wet minstens 14 dagen de tijd hebt om je bestelling zonder opgave van reden terug te sturen? De online shops zijn dan verplicht jouw aankoopbedrag terug te storten. Veel online fashion stores geven je zelf langer de tijd om dat ze al het mogelijk in het werk stellen om hun klanten tevreden te houden. Kijk wel goed naar de online shop die je interesse heeft, want sommige werken vanuit het buitenland met voorwaarden uit het land waar ze gevestigd zijn. Dan kan het terugsturen van je bestelling weleens lastig worden.
Wist je bovendien ook dat…
… de voorwaarden die de eerder genoemde keurmerken gebruiken zijn opgesteld in samenspraak met de Consumentenbond? Op die manier weet je zeker dat een online shop die over zo’n keurmerk beschikt volgens de geldende voorwaarden werkt waardoor je dus extra zekerheid hebt. De organisaties van de Keurmerken kunnen je zelfs behulpzaam zijn op het moment dat je vindt dat een online fashion store jouw klacht niet naar behoren heeft afgehandeld. Je kunt klachten tegenwoordig zelfs neerleggen bij de Geschillencommissie van het Europees ODR platform.
Een ander gemak van het shoppen bij online fashion stores is natuurlijk de tijd die je bespaart. Zelfs als je in een grote stad woont kost het je tijd om in het centrum bij de winkels te komen. Ongeacht of je met de auto, fiets of het openbaar vervoer gaat. Eenmaal bij de winkels aangekomen zul je op een drukke dag zelfs in de rij staan voor de pashokjes en de kassa. En als je klaar bent moet je met al die tassen met nieuwe kleding ook weer terug naar huis. Makkelijker is het om online te bestellen en dan alles gewoon aan de deur geleverd te krijgen. Ondanks dat je weet wat je krijgt voelt dat toch een beetje als cadeautje krijgen.